Praski Metronom i jeden ze spacerów...

Czas ucieka niepostrzeżenie a tu robią się zaległości... Przy okazji urodzinowych odwiedzin dziadków i cioć obiecałam im panoramy na Pragę z trzech stron z racji, iż lubią widoki z góry. Pogoda nam dopisała, więc spacerów nie było końca.

W ten weekend ja skupiłam się na roli przewodnika, tak więc zdjęcia w tym poście należą nie do mnie a do mojego Taty :)

Pierwsza panorama znajduje się blisko naszego mieszkania. Wspominałam już o niej kiedyś na naszym profilu na fb. Mianowicie to Riegrovy sady.




Widok nie jest nie wiadomo jak szczególny, ale na krótki popołudniowy spacer po Vinohradach i Žižkov'ie akurat. Dla kogoś kto dopiero rozgląda się po Pradze daje przedsmak tego co go czeka i tak było w naszym przypadku.

Druga panorama zdecydowanie warta jest uwagi i wdrapania się pod górkę. To panorama z praskiego metronomu.

Praski metronom to olbrzymi metronom usytuowany nad Wełtawą. Powstał w roku 1991 na miejscu największego na świecie pomnika Józefa Stalina, zburzonego w 1962.


 Tłumy na moście Karola



Trafiliśmy akurat na taką porę dnia, że słońce mocno dokuczało przy zdjęciach, ale oczy miały na co patrzeć. ( nasze zdjęcia z innej pory roku dostępne są tutaj ) Widok na Wełtawę i kolejne mosty często jest niemalże wizytówka Pragi.

Praski Metronom i jego otoczenie, czyli  Letenské sady są naprawdę niezwykle przyjemne i urokliwe. Oprócz widoków coś dla siebie znajdą tam i dzieci, bo w Letenské sady są place zabaw.

Oczywiście praski metronom i Letenské sady znajdziecie na naszej mapie.


2 komentarze