Macedonia nieco praktycznie

Myślę, że ceny, nawet wybiórcze zawsze są ciekawostką dla planujących odwiedzić dany kraj. Więc przedstawiamy te z przełomu maja i czerwca 2012r.

Sam przejazd do Macedoni z polskim biurem podróży Adamis kursującym do Grecji między innymi przez Macedonię to koszt 530zł za osobę w obie strony i dojezdza się oczywiście do stolicy. Czas przejazdu 22-24h.

Dla ułatwienia przeliczania - waluta Macedonii to denar a jej przelicznik w zaokrągleniu  to ok 7zł za 100Den Macedońskich.

Ceny transportu na terenie Macedonii - niezbyt wysokie i dość dobre połączenia:
Skopje- Gostivar 220Den (czas przejazdu: 1,15h )
Gostivar- Mavrovo Anovi 100Den (20 min)
Gostivar- Kicevo 1200Den (1,10h)
Kicevo - Ohrid 210Den (1,5h)

ser biały - 245Den/kg
Shopska sałatka- 120Den
pizza 220Den
tavce gravche z kebabem 150Den
kebab talerz 130Den
piwo Skopsko 1;- 100Den
Wino lokalne 100Den
sezamki 30Den
makaron z owocami morza 250Den
hamburger 120den
Pleskavica 180Den
Kawa: 30 za espresso do  110 za capucino
Taktówki Skopje 40Den/km

Ceny odzieży podobnie jak w Polsce koszula męska sportowa ok 100Den, koszulka damska bawełniana ok 300Den.

Noclegi- to temat złożony- w zależności czy w hostelach czy w kwaterach prywatnych. Zaczynają się od około 50zł/osobę.

Właściwie jeśli chodzi o życie - ceny podobne jak w Polsce.

Komentarze

tambylec pisze…
Zwolennicy latania z pewnością ucieszyli się na wieść o założeniu przez linię Wizz Air jednej ze swoich baz właśnie w Skopje. Oczywiście nie oznacza to bezpośrednich lotów do Polski, ale wyjadacze akceptujący ryzyko związane z przesiadkami wiedzą że otwarcie bazy oznacza kilka miesięcy dobrych cen za bilety lotnicze - prawdopodobnie mniejszych niż wspomniane 500 złotych za autokar.
Sam z propozycji bazy chcę skorzystać w najbliższym czasie. Choć miałem swój typ, tym razem wybrałem lądowanie i start w Belgradzie a pomiędzy chyba w stronę Czarnogóry. FYROM za rok o ile Bałkany przypadną do gustu :-)
Arja pisze…
To ja może nawiążę do kwestii oszczędzenia na walutach. Chodzi mi o fakt, że jak sie podróżuje to wiąże się to z wymianą walut. Ja ostatnio byłam w Chorwacji i moim głównym powodem zmartwień była wymiana kun, żeby nie stracić na kursie zbyt dużo. Na szczęście dowiedziałam się o tym, ze jest porównywarka walut i kantorów. Ja korzystałam z StrefaWalut.pl. Może wam się przyda.
Anonimowy pisze…
Ja korzystam z kantorbox.pl i muszę powiedzieć, że odnośnie walut i podróży to już naprawdę sporo zaoszczędziłam a dzięki temu, że widzę tą różnicę to mogłam sobie kupić bilety na dalsze wyjazdy. Oszczędność w podróżowaniu chyba jest najważniejsza i trzeba korzystać i rozważać różne opcje.
Pozdrawiam!
Oleg pisze…
Macedonia wygląda cudnie, choć chyba najpiękniejszy region, czy też raczej miasto/jezioro to... Ochryda :) aż mam ochotę zacytować autora: http://merwinski.pl/ochryda-miejsce-inne-niz-wszystkie/

Nema dzvezdi po-licni,
Od tvoj’te oci,
Da se noke na nebo,
Den ke razdeni.

Taaaak... Mecedonia jest piękna, niż piękne oczy macedońskiej dziewczyny ;)

Popularne posty